דילוג לתוכן הראשי

רזה שמנה






טקס האוסקר לשנת 2016 גרם לי לחשוב קצת...






נתקלתי בשתי נשים יפות ומצליחות שתיהן בשמלת ערב אדומה חשופה.
האחת רזה וחטובה (לא אני המצאתי את המושגים)


שרליז' תרון לובשת דיור - תמונה מתוך דף הפייס הרשמי של דיור




והשנייה מקומרת ועסיסית (לא אני המצאתי את המושגים)

אשלי גרהאם לובשת BaoTranchi (תמונה מתוך עמוד הפייס הרשמי שלה)





 התחלתי להתעניין בסקירות וביקורות וראיתי שהכוכבת הרזה קצרה שבחים ואילו את המלאה קטלו מכל כיוון אפשרי.
אני אחשוף כאן את דעתי האישית ואומר ששתי הכוכבות הורסות בעיניי ושתי השמלות לא הכי מוצלחות בעיניי אך שברגע הראשון שהבטתי בראיון מצולם של הכוכבת הרזה היא נראתה לי רזה מידי...(שיתפתי את דעתי בקבוצת אופנה וכמעט נסקלתי דרך המקלדות)...
הואשמתי ב"כמעט סקיני שיימינג" וזה ציטוט!








איור של דיור מאד דומה לשמלה המדוברת 













זה המקום להסביר שכל הרעיון של הפוסט שלי היה לקבל דעות של נשים להבין למה הן מתחברות יותר או פחות?

אז בבלוג שלי זה המקום לומר שלא הייתה לי שום כוונת שיימינג לא כלפיי רזון ולא כלפיי בחורות מלאות ובבלוג שלי מותר לי לחשוף את הסיפור האישי שלי שעוסק איך לא, במשקל.

בבלוג שלי אני רוצה לספר לכן על הפרויקט אותו יזמתי הנקרא אהבה עצמית נקודה ועוסק בדימוי הגוף הנשי אשר חבר לפרויקט נוסף הנקרא אהבה עצמית בכל מידה, אותו יזמנו יחד אור קל שובל ואני והוא הולך להתארח ממש בקרוב ב 17.03  בבית הספר לאיפור של רוית אסף בתל אביב.
כי תכלס אין כזה דבר יותר מידי...(ואת זה אני אומרת קודם כל לעצמי)

אנחנו כל הזמן מכניסות לעצמנו לראש, רזה מידי, שמנה מידי, מבוגרת מידי, צעירה מידי...


קישור לאירוע בפייס:






קצת על האירוע

אהבה עצמית נקודה גאה להציג את:

אהבה עצמית בכל מידה 

חלק מפרויקט שלם העוסק בדימוי הגוף הנשי מבחינת סטיגמות עצמיות וחיצוניות.

אנו נרגשות להציע לך,

יום מרוכז ומפנק שנוצר בדיוק בשבילך!

נכון שגם את לפעמים מרגישה פחות מידי ולפעמים יותר מידי?

רזה מידי? נמוכה מידי? גבוהה מידי? שמנה מידי? צעירה מידי? מבוגרת מידי?

בדיוק בשבילך! בלי יותר מידי!

ארגנו לך יום שבו תרגישי ותביני שאת בדיוק מי שאת הכי נפלאה ושלאהוב את עצמך זה הכי כדאי!


מתי ?

זה הזמן לפתוח יומנים
ביום חמישי 17.03
בשעה 09:00 בבוקר

איפה?

בבית הספר לאיפור של רוית אסף
בדרך השלום 2 בתל אביב

נתחיל בדיוק בזמן 
בהתכנסות ומינגלינג
ולאחר מכן הכוכבת זאת את! כפי שאת מבלי להשתנות רק להרשות לנו לפנק אותך ולהראות לך כמה את מהממת! לגרום לך להבין כמה את יפה!
להוציא החוצה את הניצוץ בעינייך!

חברנו יחד מספר נשים ליוזמה נהדרת למטרה אחת שתאהבי את עצמך הכי ועוד קצת ודי!

איפור, שיער וסטיילינג - לכל משתתפת!

בחסות ביה"ס רוית אסף 


צילום: LOOK BETTER - לוק בטר

בגדי מעצבים במידות שונות המתאימים בדיוק עבורך 

ולסיום צילומים מקצועיים 

שישאירו גם אותך פעורת פה
אבל לא יותר מידי 

כי היום הזה תפור בדיוק עבורך בדיוק למידות שלך
ובסיומו תשאר לך מזכרת נפלאה כי כידוע רגע שעובר לא חוזר...

עלות סמלית 120 ש״ח 
לצורך כיסוי עלויות הפקה בלבד

ברגע שאת נרשמת
את מחויבת לתהליך 
לתעד אותו ברשתות החברתיות (לצלם ולכתוב על התהליך)

כדי להזכיר לנשים אחרות שהן כמו שהן הכי נהדרות בעולם!
ומה שהן זה בדיוק מושלם.
מספר המקומות מוגבל !!

***
האירוע מוגבל ל 20 נשים בלבד שירצו לקחת חלק בפרוייקט ובתהליך
הרשמה כאן !

לאחר ההרשמה כל נרשמת תקבל עוד פרטים בפרטי

לגבי המשך התהליך בפרוייקט***

ט.ל.ח


ועכשיו לחלק האישי שלי,


אני רוצה לדבר הפעם על נושא כאוב, על המשקל שלי, זה שהייתי איתו ביחסי אהבה שנאה בערך מכיתה ד' או ה' , אני זוכרת בכיתה ה' שקילה כיתתית אחות בית הספר שקלה כל אחד ואחת מאתנו ורשמה בתיק האישי. וילדים כמו ילדים משווים, סוג של כמה קיבלת במבחן? אז התחלנו להשוות ואני הבנתי שאני שוקלת יותר מרוב הבנות בכיתה משהו כמו 5-7 קילו יותר מהן.
זאת הייתה התקופה בה התחלתי לקבל הערות על המשקל הייתי בערך בת 10, כשהבנתי שאני מלאה יותר עגלגלה יותר או שמנה יותר מילדים בגילי...
והערות לא איחרו להגיע, היה מותר לקרוא לי "שמנה" כאילו בצחוק או להגיד לי שאם ארזה קצת אהיה הילדה הכי יפה בכיתה או בכלל דוגמנית ומי אמר לי את זה? בעצם מי לא? כל אחד בתורו ובדרך שלו מבוגרים וילדים.
אני שהייתי ילדה פעילה בחברה ופעילה בשיעורים הפכתי שקטה ומופנמת, כי מי רוצה לשמוע את הילדה השמנה מדברת? ואם הילדה השמנה תענה תשובה לא נכונה אז היא תקבל מבטי בוז ולגלוג רק בגלל שהיא שמנה.
אז תקופה ארוכה ככה ישבתי לי בשקט מתפללת בלילה לפני השינה להתעורר בבוקר רזה מה שלא קרה כמובן...
היה שלב בו הבנתי אוקי אני נחשבת שמנה, אבל אני מצחיקה וחכמה אז למה לי לשבת בשקט? וחזרתי שוב להשתתף בכיתה ולהיות פעילה בחברה.
לקראת הבת מצווה שלי עשיתי את הדיאטה הראשונה בחיי הבנתי שאם אוכלים המון חסה זה ממלא והייתי טורפת קערות של חסה עם גבינה עד שכאבה לי הבטן.
באמת לקראת הבת מצווה רזיתי קצת וקיבלתי המון מחמאות, בגיל תיכון כיתה ט' התחלתי לעשות הליכות ללכת בכל בוקר לתיכון ולחזור ברגל הליכה של כחצי שעה לכל כיוון בכל מזג אוויר.
גרנו אז במרכז רמת גן והתיכון היה ממוקם על יד קניון איילון הליכה לא קצרה בכלל...
כשעליתי לכיתה י' עזבנו אני ומשפחתי את לב רמת גן לטובת מזרח חדרה ושוב התחלה חדשה.
בתיכון הבנתי שאני רחוקה מלהיות הכי רזה וכן הייתה לנו מן תחרות סמויה כזאת כי הכי רזה היא כמובן הכי שווה.
אז במשך ימים שלמים מבלי שאף אחד ידע הייתי חייה על מים, מסטיקים ותפוחים ירוקים. הרגשתי לא טוב הפסקתי להתרכז בלימודים ואפילו הכתיבה שתמיד באה לי בקלות נעשתה קשה יותר מתמיד....


בגיל תיכון ההורים שלי שמו לב  שהתחלתי לפתח הפרעת אכילה ושוחחו איתי אבא ניסה להפחיד שיהיה לי פצע בקיבה ואמא בארוחות הערב התעקשה לראות אותי אוכלת ולמראית עין יצאתי מזה...
הבנתי תמיד שהנטייה להשמנה שם ושהכי רזה אני בחיים לא אהיה, בטח לא כמו כל דוגמניות ההירואין שיק שכיכבו בשנות  - 90 אם אתם שואלים אותי היה כבר אז צריך להוציא את השיק הארור הזה מחוץ לחוק...
הנערה ההיא הפכה לחיילת רזה שנאבקה במשקל, לכלה רזה ולאישה צעירה דיי רזה...
אבל בראש, בראש תמיד הייתי שמנה.
היום אני כבר אישה בת 34 וכן המאבק על המשקל תמיד שם ובגדול...
בהריון של ביתי האהובה העלתי 30 קילו את כל המשקל הורדתי בעזרת דיאטת חלבונים מסוכנת שבשילוב עם לחץ בעבודה והורמונים של אישה לאחר לידה גרמו לי למשבר רפואי אקוטי.
התאוששתי שיקמתי את עצמי שילבתי ספורט ותזונה והרגשתי טוב עם עצמי.
רק שמפלצת המשקל היא לא יושבת בשקט ויש לה מנטרה ממש דפוקה תהיי רזה יותר = תהיי מאושרת יותר!
היא נמצאת שם כל יום, ואני נאבקת בה ומשתיקה אותה מודה  שיש תקופות שהיא מנצחת אותי.
לחסל אותה סופית מעולם לא הצלחתי אז אני מנסה לחיות איתה בשלום, לחבק אותה, להסביר לה,
ללמד אותה ואותי שמשקל זה רק מספר והאושר לא מסתתר תחת מאזניים של רזון או של השמנה...


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מאסטר קלאס מיקי בוגנים 26.01.2018

זאת השנה השנייה בה אמן האיפור והשיער  מיקי בוגנים  מעביר מאסטר קלאס. אירוע  המאסטר קלאס  שהתקיים בחורף שעבר היה מדהים והשאיר בי חותם אדיר. אז לא פלא שמהרגע בו ראיתי את הפרסום הראשון על המאסטר קלאס העתיד להתקיים השנה התחלתי להתרגש. אני יודעת דבר אחד לגבי מקצועיות זה ממש לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים משנה כמה אתם יודעים עליו, מבחינת ידע תיאורטי ומעשי. תמיד צריך, לעקוב, לקרוא, להבין, ללמוד טכניקות חדשות, לנסות חומרים חדשים ולשאוב השראה. תחשבו על זה 'לשאוב' השראה לא בהכרח לקבל אותה. השראה לפעמים מקבלים ממש כמו מתנה אבל בהרבה פעמים ההשראה מגיעה אחרי עבודת תחקיר מקיפה. קבלו הצצה: אילנית לוי בלוק הסופי מירי בוהדנה בלוק הסופי נטע בלוק הסופי אביטל לנגר בלוק הסופי נכנסות ומיד מתפנקות במתנות בתחום הביוטי הנוגע בקוסמטיקה ואיפור העולם משתנה ומהר! בכל יום צץ מוצר חדש או רחמנא לצלן חברה חדשה. כל העוסקים בתחום רוצים להפיץ את הבשורה שהמוצר שלהם הוא הדבר הבא! פיתוח טכנולוגי מתקדם שיצר פורמולה חדשנית שפשוט תשנה לכם את החיים... א

ראיון עם המעצבת שני טור שוורץ מאת: שרון קונפורטי

שני טור שוורץ 32 נשואה +1 העיסוק : מעצבת קונספט חלל ותלבושות קצת עליי: למדתי עיצוב תפאורה ותלבושות לתיאטרון בסמינר הקיבוצים לפני כ 8 שנים. אני מעצבת ברוב התאטראות בארץ מהקטנים ועד גדולים יותר כדוגמת   'הבימה' ו 'החאן' עיצבתי גם הצגות ילדים רבות. הישג משמעותי: זכיתי בפרס התאטרון הישראלי על עיצוב תפאורה שנת 2013 על ההצגה 'אדם לא מת סתם' של תאטרון 'הבימה' . יחד עם שחר פנקס שעשתה עיבוד נהדר לסיפורים של דבורה בארון ושיר גולדברג הבימאית ויתר יוצרים ושחקנים מוכשרים יצרנו עולם תיאטרלי קסום שבנוי כולו מבתים קטנים על חוטי חשמל,רהיטים וחפצים אנושיים ,בובות וחללים המשתנים כחלק מפעולת השחקנים . אנו עובדות רבות יחד ותמיד זה מסע לא ידוע ומרתק. ההתחלה מאז ומעולם היו לי שתי אהובות גדולות: הראשונה ,עולם הבמה. בילדותי שיחקתי על במות והופעתי רבות ובבגרותי לימדתי משחק ילדים ובני נוער והשנייה, לעולם העיצוב, האסתטיקה, אומנות פלסטית והסטייל. היה לי ברור שאני רוצה לשלב בין הדברים. עולם הבמה התחבר לי עם עולם העיצוב. לכן הלכתי לל

מאסטר קלאס מיקי בוגנים 24.02.17

המון זמן חיכיתי למאסטר קלאס של אמן איפור משהו ברמה חו"לית כזאת, אז אתם רק יכולים לתאר לעצמכם מה רבה הייתה שמחתי כשנתקלתי בפרסום המאסטר קלאס של מיקי בוגנים. אני עוקבת אחרי מיקי כבר שנים... מאז היותי נערה חובבת איפור שיער ואופנה אי שם בשנות ה 90. בשנה שעברה הגעתי להשתלמות כלות וטרנדים שהעביר בבית הספר שלו ולמדתי המון! טריקים קטנים שעזרו לי ברגע האמת כמו הפעם ההיא שהייתי חייבת לעבור מלוק ערב  ללוק כלות שונה לגמרי הייתי צריכה להסיר את כל האיפור ולעבוד על לוק שונה לחלוטין תוך 20 דק' כולל הדבקת ריסים אז עשיתי זאת רק בזכות העובדה שהשארתי את הריס השלם מהלוק הראשון ומעליו הדבקתי ריס שלם נוסף  (יצא מהמם) את השיטה הזאת ועוד למדתי ממיקי. אז התאריך הנכסף הגיע ומצאתי את עצמי עושה דרכי אל מלון דיויד אינטרקונטיננטל נכנסתי לקומה התחתונה שנסגרה כולה לכבוד האמן וכבר בכניסה הרגשתי וואו!!! חלום וכמה כייף שבאתי קיבלו אותנו אנשי הצוות של מיקי בחיוך ובחום עם מתנה מהודרת (קופסת הפתעות הורסת) עליה אספר בהמשך! קיבלנו צמיד עם הלוגו של מיקי וציוד כתיבה כולל פייס צ'ארט ודפי