דילוג לתוכן הראשי

ראיון עם הציירת דלית סבח

במסגרת מטלה של קבוצת 'עסקית' דף הפייסבוק של עסקית

שנערכה לא מזמן, נפתח שרשור מתנות אני הצעתי ראיון אישי בבלוג שלי ודלית פנתה אליי בהודעה פרטית, שוחחנו בטלפון ונפגשנו לקפה והנה הוא כאן לפניכם:

פגשתי את דלית בצהריי היום בבית קפה במרכז העיר, היא הגיעה אישה בלבוש צנוע ובכיסוי ראש, עם מבט נוצץ בעיניים כששוחחנו על היצירה שלה הוא נצץ עוד יותר וראיתי בעיניה, השתקפות של התלהבות משהו נאיבי כמו ילדה תמימה ומוכשרת.

שמי דלית סבח ,ציירת

בת 48 עוד מעט, אמא לשני ילדים בוגרים 21, 19

לבעלי יש ילדה בת 10

נשואה באושר בשנית

מתגוררת בחרמש






ההתחלה:

אני מציירת מאז שאני זוכרת את עצמי.
אמא שלי אמרה לי לא מזמן שהציורים שלי היו תמיד יוצאי דופן, שכבר מגיל ילדות מוקדמת זה היה בולט ואף הגננת בגן שלי מאד התגאתה להציג אותם עד שהורים אחרים התלוננו שכל הפוקוס עליי.
במשך השנים תמיד עשיתי כל מיני עבודות יד. כמעט כל מלאכה מושכת אותי...גם היום...
ריקמה, קרמיקה, פימו, תפירה ועיצוב אופנה( יש לי תעודות של תופרת ומעצבת אופנה מקצועית).
קליעה, סריגה, אפיה (היה לי עסק כמה שנים של עוגיות,הכנתי 150-180 קופסאות בשבוע ומכרתי למרכולים).
בנייה בבוץ ונגרות (שגם למדתי,ואני בונה את רוב הרהיטים שלנו בבית ובסטודיו).




התעסקתי בהמון תחומים...כמו שאבא שלי אומר: ״רק ריקוד עוד לא למדת״
בין כל המלאכות שעסקתי בהן ויכולתי לבחור כמקצוע -
הציור עבר בהן כמו חוט השני.תמיד הוא היה נאמן או אני לו... נאמנה לעצמי...
בכל נסיעה שלי אני לוקחת צבעים ומכחולים...
הייתה לי חנות ברחוב שנקין בתל אביב של עבודות שלי לפני כ 20 שנה.
החנות הייתה מוצלחת וזכורה לאנשים למרות שהייתה קיימת רק שנה. בעקבות לידה משמחת של בתי ולהבדיל מקרה מצער של שותפתי החנות נסגרה.
בתקופה שאחריה ציירתי על תיאטרוני בובות שיצר לי במיוחד נגר מוכשר.



לאחר מכן ציירתי  על רהיטים בנגריה במשך כמה שנים.




בתקופה הזאת התגרשתי לאחר 11 שנים של חברות מתוכם 8 שנות נישואין.
גידלתי את הילדים לבד הם היו בני 6 ושלוש וחצי. זו הייתה תקופה של הישרדות.
תקופה קשה מבחינה כלכלית ,אך תקופה שזכורה לי לטובה,הרבה חופש,הליכה בעקבות הלב והנשמה.
 גידול הילדים היה בעדיפות עליונה.
גם בשנים האלה העמקנו,הילדים ואני, את הקרבה, האימון, החברות,והאהבה בנינו, צמחנו יחד
ובנינו משהו עמוק חזק ויציב,קשר שבזכותו גם גיל הבגרות עבר בצורה נעימה.
באותן שנים העברתי חוגים בבית לנשים ונוער בתחום הציור, עבדתי בגני ילדים.
במקביל פיתחתי עסק של ידיות מצוירות לרהיטים.
הידיות היו עשויות דיקט אותו ציירתי וחתכתי בעצמי במסור נימה חשמלי,שייפתי והדבקתי בדבק חזק מאוד ששימש למטוסים. הייתי גאה מאוד בעסק שלי, כל ידית הייתה מושקעת ומיוחדת.
היה לי מבחר ענק, כל ידית עלתה אז 50 ש״ח ואי אפשר היה לעמוד בפניהן...;)


גרנו בקיבוץ.
הציור קשור לקשר שלי עם עולם הילדים.






אני רואה בילדים פוטנציאל גלום, ובמלאכת מחשבת ובעיקר דוגמא אישית ניתנה לנו המבוגרים הזכות ובעיקר האחריות לכוון ולשמור על הילדים שלנו,ובעיקר לתת להם להיות, כי הם באו לתת כל אחד מהם את המתנה שלו לעולם. לעולם טוב יותר.
עולם הילדות לא באמת נגמר, גם אצלנו המבוגרים נמצא הילד או הילדה הפנימיים וגם עליהם יש לכוון ולשמור.

סגנון הציור שלי שהוא מאד נאיבי. כמו העולם שיכול להיות...ובעצם קיים מתחת לאינטרסים,לפחדים, למלחמות ולרוע אסור לשכוח שמתחת לכל זה יש יופי תמימות שמחה ואהבה...טהורים. ורק אנחנו בוחרים את המינונים.
בשנים האחרונות התחזקתי בדת נישאתי בשנית וחזרתי בתשובה זה היה תהליך שקרה ב 13 השנים האחרונות.
החיבור שלי ליהדות תמיד היה קיים. הוא נחשף לי קצת בילדותי, הסתתר וניגלה לי שוב מאוחר יותר. הוא השתקף בחלק מציוריי.
כיום יש לי מבחר ציורים.
הציורים שלי נעשים גם בהזמנות. ביצירת קשר איתי ובשיחה אישית.
יש לי עמוד עיסקי בפייסבוק הנקרא ׳ דלית ציורים׳


לאחר שהציור מוכן ניתן להדפיס אותו בכל מיני פורמטים: קנבסים, על נייר איכותי לו אני עושה פספרטו (מסגרת קרטון מעוצבת), על עץ ואפילו להדפיס כמדבקת קיר.
אני יכולה לצייר ולקבל רעיונות אף מתמונות שלקוחות אוהבים במיוחד ורוצים להפוך אותן לציור.












תחום שאני מאד מתחברת אליו זה כל נושא ספרי הילדים אותם אני רוצה להתחיל לאייר בקרוב.
החלום שלי זה לעשות תערוכה לילדים, שהתמונות יהיו תלויות בגובה הילדים והם יוכלו לבחור.
העסק שלי מכוון בעיקר לילדים( למרות שציירתי ואשמח לצייר למבוגרים) אני מודעת לעניין שהיום אם רוצים להזמין ציור לחדר ילדים אי אפשר למצוא בחנויות רגילות ולכן צריך לפנות לאומן שיוצר יצירה מקורית.
היום בחדרי ילדים יש או תמונות- תצלומים שלהם או ציור שהם ציירו בעצמם.
חשוב לי להחזיר את ציורי הילדים לחדרי הילדים להעניק להם יצירות המפתחות את הדמיון והחזון שלהם במקום פוסטרים של דמויות ממותגות.
הנאיביות שבאה לידי ביטוי בציורים שלי זו המתנה שלי,ואני שמחה לחלוק אותה בפשטות.
ככל שאני חולקת אותה היא גדלה,אצלי ואצל האחרים.

בשנתיים האחרונות אני גם יוצרת  תמונות משפחה מאבנים ,כשאני מציירת את הרקע ומדביקה ענפים ואבנים מהים ומהכנרת, נוצרת תמונה טבעית המדגישה את הקרבה והביחד של המשפחה.










רוצה להגיד שגם כשאדם מוצא את היעוד שלו, את מה שהוא נועד לעשות בעולם, קמים הרבה מחסומים שמסבירים לו למה לא לגשת לשם.








אני רוצה להודות להורי לילדיי שתמיד שם ולבעלי שהוא חבר ושותף אמיתי שתומך ועוזר ומאמין ואוהב והרבה מזה בזכותם!

בניתי לאחרונה סטודיו גדול בחצר הבית שלי אני אשמח לארח שם,כל מי שירצה להגיע!










כדי לתכנן בפשטות את הציור שלכם אפשר להתקשר אלי:
0528548537
 דלית 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מאסטר קלאס מיקי בוגנים 26.01.2018

זאת השנה השנייה בה אמן האיפור והשיער  מיקי בוגנים  מעביר מאסטר קלאס. אירוע  המאסטר קלאס  שהתקיים בחורף שעבר היה מדהים והשאיר בי חותם אדיר. אז לא פלא שמהרגע בו ראיתי את הפרסום הראשון על המאסטר קלאס העתיד להתקיים השנה התחלתי להתרגש. אני יודעת דבר אחד לגבי מקצועיות זה ממש לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים משנה כמה אתם יודעים עליו, מבחינת ידע תיאורטי ומעשי. תמיד צריך, לעקוב, לקרוא, להבין, ללמוד טכניקות חדשות, לנסות חומרים חדשים ולשאוב השראה. תחשבו על זה 'לשאוב' השראה לא בהכרח לקבל אותה. השראה לפעמים מקבלים ממש כמו מתנה אבל בהרבה פעמים ההשראה מגיעה אחרי עבודת תחקיר מקיפה. קבלו הצצה: אילנית לוי בלוק הסופי מירי בוהדנה בלוק הסופי נטע בלוק הסופי אביטל לנגר בלוק הסופי נכנסות ומיד מתפנקות במתנות בתחום הביוטי הנוגע בקוסמטיקה ואיפור העולם משתנה ומהר! בכל יום צץ מוצר חדש או רחמנא לצלן חברה חדשה. כל העוסקים בתחום רוצים להפיץ את הבשורה שהמוצר שלהם הוא הדבר הבא! פיתוח טכנולוגי מתקדם שיצר פורמולה חדשנית שפשוט תשנה לכם את החיים... א

ראיון עם המעצבת שני טור שוורץ מאת: שרון קונפורטי

שני טור שוורץ 32 נשואה +1 העיסוק : מעצבת קונספט חלל ותלבושות קצת עליי: למדתי עיצוב תפאורה ותלבושות לתיאטרון בסמינר הקיבוצים לפני כ 8 שנים. אני מעצבת ברוב התאטראות בארץ מהקטנים ועד גדולים יותר כדוגמת   'הבימה' ו 'החאן' עיצבתי גם הצגות ילדים רבות. הישג משמעותי: זכיתי בפרס התאטרון הישראלי על עיצוב תפאורה שנת 2013 על ההצגה 'אדם לא מת סתם' של תאטרון 'הבימה' . יחד עם שחר פנקס שעשתה עיבוד נהדר לסיפורים של דבורה בארון ושיר גולדברג הבימאית ויתר יוצרים ושחקנים מוכשרים יצרנו עולם תיאטרלי קסום שבנוי כולו מבתים קטנים על חוטי חשמל,רהיטים וחפצים אנושיים ,בובות וחללים המשתנים כחלק מפעולת השחקנים . אנו עובדות רבות יחד ותמיד זה מסע לא ידוע ומרתק. ההתחלה מאז ומעולם היו לי שתי אהובות גדולות: הראשונה ,עולם הבמה. בילדותי שיחקתי על במות והופעתי רבות ובבגרותי לימדתי משחק ילדים ובני נוער והשנייה, לעולם העיצוב, האסתטיקה, אומנות פלסטית והסטייל. היה לי ברור שאני רוצה לשלב בין הדברים. עולם הבמה התחבר לי עם עולם העיצוב. לכן הלכתי לל

מאסטר קלאס מיקי בוגנים 24.02.17

המון זמן חיכיתי למאסטר קלאס של אמן איפור משהו ברמה חו"לית כזאת, אז אתם רק יכולים לתאר לעצמכם מה רבה הייתה שמחתי כשנתקלתי בפרסום המאסטר קלאס של מיקי בוגנים. אני עוקבת אחרי מיקי כבר שנים... מאז היותי נערה חובבת איפור שיער ואופנה אי שם בשנות ה 90. בשנה שעברה הגעתי להשתלמות כלות וטרנדים שהעביר בבית הספר שלו ולמדתי המון! טריקים קטנים שעזרו לי ברגע האמת כמו הפעם ההיא שהייתי חייבת לעבור מלוק ערב  ללוק כלות שונה לגמרי הייתי צריכה להסיר את כל האיפור ולעבוד על לוק שונה לחלוטין תוך 20 דק' כולל הדבקת ריסים אז עשיתי זאת רק בזכות העובדה שהשארתי את הריס השלם מהלוק הראשון ומעליו הדבקתי ריס שלם נוסף  (יצא מהמם) את השיטה הזאת ועוד למדתי ממיקי. אז התאריך הנכסף הגיע ומצאתי את עצמי עושה דרכי אל מלון דיויד אינטרקונטיננטל נכנסתי לקומה התחתונה שנסגרה כולה לכבוד האמן וכבר בכניסה הרגשתי וואו!!! חלום וכמה כייף שבאתי קיבלו אותנו אנשי הצוות של מיקי בחיוך ובחום עם מתנה מהודרת (קופסת הפתעות הורסת) עליה אספר בהמשך! קיבלנו צמיד עם הלוגו של מיקי וציוד כתיבה כולל פייס צ'ארט ודפי